سئو

يکشنبه 9 دی 1397
17:07
رضا راد

همانطور که برای همه ما واضح است بیشتر فعالیت های آنلاین کاربران با یک جستجو شروع می شود و ازین جستجو ها 75% آن از طریق موتور جستجوی گوگل صورت می گیرد. طبق آمار بدست آمده از این جستجو های گوگل 67% آن به پنج آیتم اول نتایج گوگل تعلق دارد. بر همین اساس اهمیت سئو برای شما بسیار روشن می شود. در واقع یعنی وب سایت شما باید در حالتی قرار بگیرد که در صفحه اول گوگل دیده شود تا بازدید زیادی داشته باشد و در نتیجه منجربه فروش بالایی شود. در صورتی که صفحه شما در صفحه دوم به بعد موتورهای جستجو قرار بگیرد در واقع یعنی شما هیچ رتبه ای را بدست نیاورده اید و شانسی برای دیده شدن توسط کاربران ندارید. اما پیش از اینکه به دنبال روشی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باشید باید با نحوه کار این موتورهای جستجو آشنا باشید. اصلا بخش مهمی از سئو همین موضوع است، کشف چگونگی عملکرد موتورهای جستجو. حال من ترجیح می دهم در این جا به الگوریتم ها و فاکتور های موتورهای جستجو بپردازم تا بتوانید فرآیند سئو را بهتر و بهینه تر انجام دهید.

الگوریتم ها و فاکتور های رتبه بندی گوگل

فاکتور های رتبه بندی سایت ها مشخصه هایی هستند که رتبه یک وب سایت را در صفحه نتایج جستجو مشخص می کند. سیگنال های رتبه بندی همواره الگوریتم های موتورهای جستجو را تعیین می کنند. این الگوریتم ها در واقع یک راز هستند که هیچ کس به صورت دقیق از آن ها مطلع نیست و اگر می بینید افرادی در زمینه سئو بسیار موفق هستند و خیلی خوب رتبه های بالایی کسب می کنند به دلیل تجربه و مهارت ان ها در زمینه سئ است. وگرنه آنها نیز الگوریتم های گوگل را دقیق نمی دانند. همان طور که گفتیم با تجربه و مهارت لازم می توان برخی از الگوریتم های گوگل را حدس زد و زمینه موفقیت خود را ایجاد نمود. حال من در این جا می خواهم فاکتور هایی را برای شما بیان کنم که خود گوگل آن ها را تایید کرده و براساس کیفیت آن ها به سایت ها رتبه می دهد.

محتوا: یکی از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی گوگل محتوای سایت می باشد. گوگل محتوای وب سایت شما را می خواند و موضوع آن را تشخیص می دهد، سپس براساس ارتباط محتوا و عبارت مورد جستجو آن را به نمایش کاربران در آورده و به آن رتبه مناسب با کیفیت آن می دهد. از وجود کلمات کلیدی اصولی در متن صفحه مطمئن شوید. در سئو محتوا و نحوه درج کلمه کلیدی بسیار حائز اهمیت می باشد.

لینک ها: دومین فاکتور رتبه بندی گوگل لینک ها هستند. سایت شما می بایست از سایت های دیگر لینک دریافت کند که اصطلاحا به این لینک ها بک لینک می گویند. در سئو گرفتن بک لینک به تنهایی کافی نیست بلکه کیفیت و ارزش این بک لینک ها اهمیت زیادی دارد و این بک لینک ها باید از سایت های معتبر گرفته شود.

تجربه کاربری: منظور از تجربه کاربری این است که وب سایت شما باید کاربر پسند باشد و کاربر به راحتی بتواند در آن اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورد و به موضوعات مختلف دسترسی داشته باشد. این گونه سایت ها همواره شانس بیشتری برای دستیابی به رتبه های بالای صفحات گوگل دارند. گوگل برای این که اعتبار خود را افزایش دهد همواره سعی می کند سایت هایی را در صفحات اول خود نمایش دهد که کاربران آن را دوست دارند و زمان بیشتری برای آن می گذارند. یکی دیگر از مواردی که در سئو رضایت کاربران را جلب می کند، سرعت لود صفحات است. همواره سعی کنید سرعت صفحات سایت خود را بهبود ببخشید.

موبایل: این روز ها اهمیت موبایل را نباید نادیده گرفت زیرا اغلب مردم این روز ها از طریق موبایل به وب سایت های دلخواهشان می روند. سعی کنید صفحات خود را به گونه ای ایجاد کنید که کاربران به راحتی بتوانند توسط موبایل آن را ببینند. یکی از فعالیت هایی که در سئو وب سایت ها انجام می شود بهینه سازی وب سایت برای موبایل است.


[ بازدید : 75 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سئو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]